Monday, July 18, 2011

The Idolm@ster 01 Sub Melayu -Idola Atau Artis?


Suka Idolmaster? Yeahh! Sekarang dah keluar anime, lagi la seronok!
FYI, The Idolm@ster ni asalnya dari game Xbox360 (Jepun) dimana korang sebagai produser akan mengangkat sekumpulan gadis-gadis ni menjadi artis atau idols. Takde la bunyi dia best sangat, tapi ramai yang suka ngan lagu dia, cara diorang menari, watak dan kerjaya sebagai produser artis.

Bila game dah popular, (ada 7 versi game sekarang, pelbagai konsol) ada la anime dia pulak, dan aku akan sub dia dalam Bahasa Melayu supaya senang faham. Yeaa!!!

Di translate dari english sebab aku cuma tau basic Jepun, sekarang aku rasa, lebih baik kalau ada banyak lagi anime dalam subtitle Melayu, macam dalam TV tu. Terima kasih pada DokiFansub.

Torrent: Idola atau Artis?
DL: Subtitle .ass file



Aiyaa. Sub tu tak keluar dalam snapshot, tak tau plak apahal.

4 comments:

niwa87 said...

Hai, syabas dan terima kasih sebab berjaya mensarikatakan sebuah lagi anime lebih-lebih lagi, anime ni anime baru musim ni. Antara banyak-banyak anime dengan sarikata bahasa Melayu, ini antara sarikata yang paling saya suka. Tahniah. :)

Boleh saya bertanya sedikit? Adakah awak berhasrat untuk terus mensarikatakan anime Idolm@ter ni? Sebab saya mula berminat untuk menonton anime ni. Kalau ya, saya akan terus tunggu sarikata awak.

GreyToshiaki said...

Mestilaahh.....

Anonymous said...

leh tak upload pakai file sharing site, tq

encikmamat said...

Direct download link ^_^

p1 - http://www.multiupload.com/4DJ3TP0WSM
p2 - http://www.multiupload.com/SNP03P5EPV
p3 - http://www.multiupload.com/9N0PKWAY3S
p4 - http://www.multiupload.com/ZAVYLQ19NH

Enjoy them.

Grey, aku perlukan email ko utk letakkan link episod2 akan datang